Z celem, z planem, z sensem – jak zapędzić media społecznosciowe do pracy?

Z celem, z planem, z sensem – jak zapędzić media społecznosciowe do pracy?

Facebook, Instagram, Snapchat… większość z nas ma konta w serwisach społecznościowych. Statystyki mówią o ponad 16 milionach Polaków, którzy korzystają z FB, 11 milionów używa Messengera, a prawie 6 milionów ma Instagrama. Więcej o statystykach przeczytasz w artykule interaktywnie.com. To bardzo duża grupa ludzi. A to przecież tylko kilka największych portali. Nawet jeśli część z tych kont nie jest regularnie używana, to spokojnie możemy założyć, że przez media społecznościowe można dotrzeć do 1/3 mieszkanców naszego kraju.

To całkiem dobry powód, żeby używać social mediów do pozyskiwania klientów, współpracowników etc. I wiele firm – mniejszych i większych, wykorzystuje je właśnie do takich celów. Fajnie się sprawdzają również w pracy marketerów sieciowych czy osób działających w programach partnerskich.

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

Prosty trik, który zwiekszy widoczność twoich wpisów na Facebooku

Prosty trik, który zwiekszy widoczność twoich wpisów na Facebooku

Na początku ustalmy kilka spraw. Ten post odnosi się do wpisów publikowanych na twoim prywatnym profilu. Jeżeli interesuje cię zwiększenie ich zasięgu, zapewne używasz swojego profilu, przynajmniej częściowo, do promocji – czyli działań komercyjnych, albo do upowszechniania ważnych dla ciebie tematów społecznych.

Jeśli chcesz promować – cokolwiek – powinnaś pamiętać o tym, że dla ciebie FB jest aplikacją, która pozwala komunikować się z innymi ludźmi.  Ale z drugiej strony – Facebook to firma – wielka korporacja, która ma zarabiać. I dla FB, ty jesteś odbiorcą reklam, generatorem treści – a jeśli chcesz działać biznesowo – to chce, żebyś używała fanpage i płaciła za promocję postów.

Ale czy to znaczy, że na prywatnym profilu nie można działać biznesowo?

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

Skąd brać tematy wpisów na bloga i do publikowania w mediach społecznościowych? 8 sprawdzonych źródeł.

Skąd brać tematy wpisów na bloga i do publikowania w mediach społecznościowych? 8 sprawdzonych źródeł.

„Content is a king” (Treść, kontent jest królem). Publikuj, rozwiązuj problemy swoich fanów i buduj na tym swoją potęgę marketingową. Słyszałaś to kiedyś? No jasne, każdy słyszał.

No dobrze, tworzenie to fajna rzecz. Ale skąd brać treści, żeby nie „wystrzelać” się z pomysłów. Z życia? No bez żartów….

Pierwsza sprawa, jeśli piszesz czy wypowiadasz sie na tematy, które zwyczajnie cię interesują – tematów masz pełno, tylko nie pozwól im uciekać. Podstawowa pomoc to… notes, papierowy albo elektroniczny, w którym lądują pomysły na tematy.
A pomysły pochodzą z:

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

Jak znaleźć swoje „Dlaczego?”

Jak znaleźć swoje „Dlaczego?”

Firmy MLM i sprzedaży bezpośredniej przewijają się przez całe moje zawodowe życie. Pierwsze – niewprawne próby, to jeszcze ubiegłe stulecie. Kolejne, bardziej świadome- rok 2007, kiedy jako młoda mama postanowiłam nie wracać do etatowej pracy i poświęcić więcej czasu mojemu małemu synkowi.

Dużo wtedy słyszałam o konieczności rozwoju zawodowego i osobistego. Ostatecznie „kto się nie rozwija – ten się zwija”. Jednak nauka rozwoju zawodowego polegała na tym, żeby pokazać nam, że trzeba sprzedawać i sponsorować, sprzedawać i sponsorować, sprzedawać i….

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

MLM nie działa

MLM nie działa

Prowadzę ostatnio wiele rozmów z osobami, które w mniejszym lub większym stopniu angażują się w MLM. (Dla wyjaśnienia – MLM to skrót od angielskiego sformułowania Multi Level Marketing, a po polsku wielopoziomowe programy partnerskie. Sa to programy, w których otrzymujemy wynagrodzenie prowizyjne nie tylko za zakupy osób, które bezpośrednio zaprosiliśmy do programu, ale również za zakupy ich poleconych na kilku poziomach).

Bardzo sobie cenię te rozmowy. Dostarczają mi mnóstwa cennej wiedzy i pewnie jeszcze więcej materiałów do przemyśleń, oraz do dalszych rozmów.

Jednym z tematów, który dość często się pojawia jest to, że „MLM nie działa”. Nie działa tak jak powinien, ludzie są leniwi, nie są swiadomi.

A jednak, skoro istnieją ludzie u których „MLM działa” – to musi istnieć powód, że u jednych działa, a u innych nie.

Moim zdaniem istnieją przynajmniej dwa takie powody:

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

Programy partnerskie – jak poradzić sobie z nowym poleconym?

Programy partnerskie – jak poradzić sobie z nowym poleconym?

Działasz sobie spokojnie w marketingu afiliacyjnym, zaczynasz zbierać prowizje, budujesz swoją markę w mediach społecznościowych i wtedy, zupełnie znienacka, pojawia się ON (albo ONA). Człowiek, który twierdzi, że chce się do ciebie przyłączyć, z tobą zarabiać. Jest jeden problem. Obywatel jest totalnie surowy. Zielony. No tak jak ogórek. Nigdy w życiu niczego nie promował. Ale chce. Bardzo chce. A najlepiej jakbyś mu powiedział od razu jak zarabiać – to od jutra zabierze się do roboty.

Rozwiejmy od razu pewien mit. A może po prostu zburzmy marzenie. Im mniejsze masz efekty i doświadczenie, tym mniejsza szansa, że do do swojego projektu przyciągniesz „rekina” branży rekomendacyjnej, albo inną grubą rybę. (Który to rekin będzie sprzedawał jak szalony, rekrutował bez ustanku i przez ten jeden deal będziesz ustawiony do końca świata).

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

Dlaczego nie zarobisz w m2m…?

Dlaczego nie zarobisz w m2m…?

… albo w Systemie Partnerskim Bankier.pl, albo w Comperialead… albo jeszcze w innym serwisie, gdzie można zarobić prowizję za polecanie kredytów, pożyczek i kont bankowych?

 

Jakoś dziwnie utarło się, że najprościej zarobić jest w programach partnerskich oferujących produkty finansowe. W sumie „zarobienie czegoś” nie jest w nich przesadnie trudne. Wiele osób zakłada dla siebie konta bankowe, bierze darmowe pożyczki i cieszy się, że zarobiła „coś”. Natomiast żeby zarobić „coś więcej” trzeba zacząć polecać – pozyskiwać nowych partnerów do programu, albo przynajmniej własną babcię namówić, żeby zamiast wzywać przedstawiciela firmy chwilówkowej skorzystała z kredytu przez Internet – i to z Twojego linku polecającego.

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

7 moich lekcji z 2017 i co zamierzam robić w 2018

Start w Nowy Rok

Rok 2017 za nami. A ja wpadając w tory starych, złych nawyków strasznie ociągam się z napisaniem podsumowania mijającego roku. A obiecałam sobie, że w nowym roku będzie mnie tutaj więcej.

Jaki był 2017? Prywatnie świetny – ale sprawy osobiste pochłonęły mnie bardzo, to niestety odbiło się to na tematach biznesowych. Głównie z braku czasu. (Doba ma 24 godziny, a ja jak ta żaba, która  nie umiała się zdecydować, czy jest piękna, czy mądra – „przecież się nie rozdwoję”. )

Miniony rok przyniósł mi też, kilka istotnych lekcji. I to jest lekcja 1 – jeśli coś boli, to nie boli bez powodu. Warto temat zbadać i wyciągnąć wnioski. Oraz wprowadzić je w życie, bo jeśli ominiemy ten etap, lekcja będzie wracać dopóki jej nie przerobimy. I nie odrobimy zadania. To odnosi się do lekcji z różnych dziedzin – życiowych, biznesowych, zdrowotnych.

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

10 szybkich informacji dla nowego w revshare

Obiło ci się o ucho (albo o oko 😀 ) słowo revshare i zupełnie nie wiesz o co w tym biega. Ludzie zarabiają jakieś pieniądze, jakieś programy, jakieś reklamy. Albo już zapisałeś się do któregoś z licznych programów tego typu i nie wiesz o co chodzi. Więc usystematyzujmy podstawy.

Jest jeszcze opcja druga – chcesz dowiedzieć się czym się zajmuję, bo uważasz tą branżę za dziwną, rewolucyjną, może niebezpieczną. Albo podrzuciłam Ci ten artykuł, albo sam zajrzałeś. W każdym każdym razie przeczytaj to.

1. Co to jest revshare?

Programy typu revshare to programy, w których możesz kupić paczki reklamowe (adpacki). W paczce możesz mieć bezpośrednie odwiedziny na twojej stronie, odsłony bannerów lub reklam tekstowych oraz inne formy reklamy.

Możesz też pomóc firmie w realizacji tych usług i oglądać reklamy zamieszczone przez innych użytkowników.  Wtedy firma może podzielić się z tobą częścią swoich dochodów (jeśli je ma), udzielając Ci rabatu od wartości twoich adpacków. Rabat ten może przekraczać wartość adpacka, który zarobiłeś.

10 szybkich informacji dla nowego w revshare | OlaZulawinska.pl

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.

7 (nie)głupich pytań, które musisz sobie zadać zanim zaczniesz prowadzić marketing w mediach społecznościowych + bonus

Media społecznościowe nie są dla większości z nas zjawiskiem nowym. Ja sama – nawet nie wiem kiedy to minęło – mam konto na Facebooku już od 7 lat.  A przecież FB – jest aktualnie największym – ale przecież nie najstarszym portalem społecznościowym.

OK, zjawisko nie jest nowe, ale może sam termin „media społecznościowe” czy z angielska „social media” brzmi dziwnie. Żebyśmy się dobrze rozumieli to zacznijmy więc od krótkiej definicji. Są to rozbudowane  strony internetowe, portale, w których większą część (lub wręcz całość) treści tworzą użytkownicy, którzy są jednocześnie twórcami, jak i odbiorcami. Członkowie społeczności mogą swobodnie się ze sobą komunikować i reagować na treści tworzone i udostępniane przez innych.

Marketing w mediach społecznościowych | OlaZulawinska.pl

No dobra, masz przynajmniej jedno konto na FB lub na innym portalu – i z grubsza wiesz jak to działa. A jak zabrać się za działania marketingowe w mediach społecznościowych? Warto zadać sobie siedem (nie)głupich pytań, które pozwolą poukładać w głowie wstępną wizję naszego marketingu. A to bardzo ułatwia życie.

Read more

Jeśli podoba Ci się ten wpis - skomentuj, kliknij "Lubię to" lub podziel się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. To dla mnie znak, żeby tworzyć więcej takich artykułów.