Scroll Top
jak zapędzić miedia społecznościowe do pracy

Facebook, Instagram, Snapchat… większość z nas ma konta w serwisach społecznościowych. Statystyki mówią o ponad 16 milionach Polaków, którzy korzystają z FB, 11 milionów używa Messengera, a prawie 6 milionów ma Instagrama. Więcej o statystykach przeczytasz w artykule interaktywnie.com. To bardzo duża grupa ludzi. A to przecież tylko kilka największych portali. Nawet jeśli część z tych kont nie jest regularnie używana, to spokojnie możemy założyć, że przez media społecznościowe można dotrzeć do 1/3 mieszkanców naszego kraju.

To całkiem dobry powód, żeby używać social mediów do pozyskiwania klientów, współpracowników etc. I wiele firm – mniejszych i większych, wykorzystuje je właśnie do takich celów. Fajnie się sprawdzają również w pracy marketerów sieciowych czy osób działających w programach partnerskich.

Jak zapędzić media społecznościowe do pracy - OlaZulawinska.pl

Jak to robić? Są różne koncepcje prowadzenia profilów w mediach społecznościowych. To że się różnią w zalezności od specyfiki portalu – to nic dziwnego. Ale na tym samym portalu, dwa profile, prowadzone wg zupełnie odmiennych schematów mogą osiągać równie dobre wyniki.

Jednak różne podejścia mają kilka punktów wspólnych i na nich chciałabym się dziś skupić.

Do kogo mówisz?

Do współczesnych ludzi dociera ogromna ilość różnorodnych komunikatów. Spotkałam się kiedyś z teorią, że obecnie w ciągu tygodnia atakuje nas taka ilość informacji, jaką człowiek w średniowieczu przyswajał w ciągu całego życia. Kilkaset lat to niewiele w historii ewolucji gatunku. Nasze mózgi nie zmienły się specjalnie od czasów średniowiecznych. A mózg musi sobie jakoś dawać radę. Więc sporą część informacji po prostu ignoruje.

Ale jest prosty sposób, żeby zmniejszyć opór przed usłyszeniem twojego komunikatu – wybierz w miarę jednorodną grupę docelową i mów do niej. Używaj ich języka. Mów o sprawach, które ich interesują. Opowiedz im jeszcze raz ich własną historię, ich własne problemy i to co ich boli. I znajdź rozwiązania.

Planuj

Niektórym ludziom wychodzi prowadzenie profili w mediach społecznościowych opierające się na wenie. Tak, to są media społecznościowe, twoja obecność w nich jest ważna, spontan jest ważny – ale liczenie na wenę i spontan, bywa ślepą uliczką. Dlatego warto zrobić sobie przynajmniej listę tematów, cytatów, fotek i „genialnych myśli”, żeby mieć się czym ratować w przypadku braku weny.

Mój „kalendarz edytorski” możesz zobaczyć na filmie poniżej. Trzymam się go, tak pewnie w 50 – 70 procentach. No chyba, że nie mam weny. Wtedy nie kombinuję, tylko jadę zgodnie z listą.

Twoje reality show

Twoje profile w mediach społecznościowych to Twoje reality show. Jesteś w nim głownym bohaterem, redaktorem, scenarzystą, reżyserem. I decydujesz, w którą stronę obrócić kamerę.

Pamiętaj, że w reality show jest miejsce na reklamę. Mało jest ludzi, którzy są w stanie znieść 100% reklamy – ale jednak tacy są, czego dowodem jest długoletnie istnienie kanału telewizyjnego „Telezakupy Mango”. Musisz znaleźć odpowiednie proporcje pomiędzy treściami „o tobie”, „o świecie” i reklamą.

Proste? W teorii tak. A praktyka – daje zwykle znacznei większe pole do popisu :).

Posty powiązane

Comments (4)

Świetne przypomnienie Ola, wszak życie teatrem jest, to my tworzymy naszą przyszłość

Zarówno zapotrzebowania, jak i reakcje ludzi są przeróżne i zmieniają się w coraz szybszym tempie. To, na co ludzie reagowali jeszcze pół roku temu, dziś jest już dla nich niezauważalne albo przynajmniej „oklepane”. Zawsze jednak egzamin zadają budowane relacje z ludźmi…

Fajny przykład z tymi telezakupami Mango 😉 Nieśmiertelne hahah

Co jak co ale jednak budowanie relacji z ludźmi najlepiej się sprawdza na dłuzszą metę i Social media pomagają w tym.

Zostaw komentarz

CommentLuv badge
Privacy Preferences
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w Polityce prywatności