Scroll Top
zlow-i-zajac

Wyszukiwarka czy portal społecznościowy

Wiele osób uważa Pinterest za medium społecznościowe. Ale to tylko pół prawdy. A może nawet ćwierć.

W początkach jego działania, czyli jakieś 10 lat temu, funkcje „społecznościowe” były istotne. Twoje piny widzieli ci użytkownicy, którzy kliknęli przycisk „obserwuj”.

Z biegiem czasu, w serwisie rozwijano funkcje wyszukiwarki. I dziś, ta funkcjonalność dominuje. Na Pinterest idzie się szukać – inspiracji, rozwiązań, przepisów.

Również jego tempo działania jest typowo wyszukiwarkowe. Powolne. (Choć trzeba przyznać, że szybciej można zdobyć ruch z Pinteresta niż z wyszukiwarki Google).

Żółw kontra zając

Porównywanie Pinteresta i mediów społecznościowych to jak opowiadanie bajki o wyścigu żółwia i zająca (każdy z nas zna ją z przedszkola).

Media społecznościowe przyzwyczaiły nas do szybkości. Wrzucony post „żyje” kilka do kilkunastu godzin. Szybko też dostajemy informację zwrotną od fanów – lajki, reakcje, komentarze.

Natomiast Pinterest jest bardzo powolny. Samo rozpropagowania pina w wyszukiwarce trwa od 6 do 8 tygodni. Ale pin przynosi ruch długo. Nawet kilka miesięcy – a nawet przez lata. Mam kilka pinów z 2015 roku, które nadal kierują ruch na tego bloga. Czyli pracują dla mnie od 6 lat.

Jaki jest morał z tej bajki? Wiemy jakie zakończenie napisał autor. Więc stawiać na zająca czy na żółwia? I czy musimy wybierać? Ja nie wybieram – dla mnie pracuje całe zoo 😉 . A artykuł o recyklingu treści – już wkrótce.

Posty powiązane

Zostaw komentarz

CommentLuv badge
Privacy Preferences
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w Polityce prywatności