Napisałam ostatnio na Instagramie, że Pinterest zapowiada wprowadzenie linków wychodzących w Idea Pins (czyli po polsku w Pinach z pomysłem). I że się tym jaram. I dostałam klika wiadomości z pytaniem „ale o co chodzi?”. No to wyjaśniam.
Linki wychodzące na Pintereście
Pinterest to wyszukiwarka. Graficzna, z elementami społecznościowymi ale jednak wyszukiwarka.
Każdy wpis indeksowany przez wyszukiwarki ma link wychodzący. To pozwala użytkowniom odkryć treści na twojej stronie. Tak działa Google. I tak przez wiele lat działał też Pinterest. Każdy Pin, czy to taki ze statycznym obrazem, czy z wideo miał link wychodzący, który prowadził do Twojej strony.
A później przyszedł TikTok i jego 15-sekundowe filmiki w układzie pionowym.
Idea Pins – Rolki Pinteresta
Popularność TikToka była zaskoczeniem dla serwisów społecznościowych. Ale żeby nie dać się połknąć, przygotowały swoje formaty, który miały być odpowiedzią na sukces toktoków.
Instagram (i Facebook) postanowiły rozwijać i promować format podobny do Tiktoka. I mamy rolki (reelsy), które zgarniają dużą ilość ruchu, nawet od „zimnych” kontaktów.
Pinterest zaproponował pionowe „story pins”(Piny z historią), które poczatkowo składały się ze statycznych slajdów (coś jak karuzele na IG). Później można było z dodawać również wideo. Jakiś czas temu ten format został przemianowany na Idea Pins (piny z pomysłem).
Podobnie jak reelsy, Piny z pomysłem mają świetne zasięgi organiczne i pozwalaja nam docierać do dużej ilości ludzi, którzy dotychczas nas nie znają.
I na razie Idea Pins nie mają linków wychodzących. Można je więc wykorzystać do promowania swojego konta na Pintereście i do podkręcania na nim ruchu (dodawanie Idea Pins poprawia zasięgi także naszym pozostałym pinom – to taki bonus za to, że dajemy algorytmowi to, czego chce).
Więc wyobraź sobie teraz, że dostajesz do ręki narzędzie, które działa jak reelsy, ma zasięgi – jak reelsy, ale w przeciwieństwie do reelsów – w każdym pinie z pomysłem masz link wychodzący, który prowadiz tam gdzie chcesz. Do bloga, do sklepu, do produktów, które promujesz w programie partnerskim. I co z nim zrobisz?
Bo ja bardzo dobrze wiem, do czego wykorzystam to narzędzie.