Close
Rodzaje kont na Pintereście i jak ich używać

Rodzaje kont na Pintereście i jak ich używać

Jeśli chodzi o rodzaje kont na Pintereście to sprawa jest prosta – są konta osobiste i biznesowe. Kropka. Ale zanim przyjrzyjmy się różnicom między tymi kontami, to zacznijmy od podstaw.

3 x K, czyli kim możesz być na Pintereście

Konsument

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Pinterestem i zaczynasz ją prywatnie – to prawdopodobnie zaczniesz od poszukiwania inspiracji, przeglądania przepisów, ładnych obrazków. Jesteś wtedy “konsumentem treści”.

Kurator

Słowo “kurator” ma w polszczyźnie kilka znaczeń, ale chodzi mi o pracownika muzeum, który dobiera dzieła sztuki na wystawę. Na Pintereście tworzysz tablice, będące rodzajem tematycznych katalogów i do tablic “przypinasz” obrazy i powiązane z nimi linki. Przedstawiasz więc pinterestowej publiczności wartościowe materiały.

Kreator

Jeśli tworzysz treści do Internetu, przygotowujesz i udostępniasz teksty, filmy, grafiki – jesteś twórcą, czyli kreatorem.

To mój osobisty i zupełnie nieoficjalny podział. Ale pozwolił mi na poukładanie sobie w głowie pewnych tematów. I będę się do niego odwoływać.

Zmiany rodzajów kont

Tak jak napisałam – Pinterest udostępnia dwa rodzaje kont – osobiste i biznesowe. Obydwa są darmowe. I można zmieniać jedno na drugie.

Mogłabym rozważać zmianę mojego rozbudowanego, prywatnego konta w biznesowe – bo można je uważać za jakiś zasób. Zwłaszcza, że ma już sporo obserwujących. Z drugiej strony – prościej jest założyć nowe konto i świadomie uzupełniać go wartościowymi treściami niż sprzątać 100 tablic na koncie Królowej Chaosu. 😉

Zwłaszcza, że Pinterest nie ogranicza ilości posiadanych kont. Możesz mieć 4 powiązane konta – logować się do nich jednym loginem i przełączać się między kontami. Ale w przeciwieństwie do FB czy Instagrama Pinterest nie poluje na posiadaczy większej liczby kont niepowiązanych.

Konto osobiste

Pinterest jest świetnym miejscem szukania inspiracji – modowych, wnętrzarskich, makijażowych, podróżniczych. Więc jesli jesteś głównie konsumentem treści i jeśli nie chcesz konta wykorzystywać do prezentacji swojego biznesu – prawdopodobnie wystarczy Ci takie.
Co więcej – nawet jeśli chcesz mieć konto biznesowe, to warto założyć też osobiste i tematy takie jak “Turkusowe bluzki” “Podróż do Grecji” czy “Urodziny tematyczne Bob Budowniczy” zapisywać właśnie na nim.

Konto biznesowe

Jeśli chcesz wykorzystywać konto Pinterest w biznesie – to powino być konto biznesowe.

I teoretycznie możesz je prowadzić, tak jak ja prowadzę swoje konto prywatne. Czyli tworzyć kolekcje wszystkiego.

Możesz też prowadzić je z sensem 😀

Warto, żeby konto biznesowe było tematyczne – algorytm Pinteresta preferuje konta skoncentrowane na jednej, nawet szerokiej tematyce od tych skaczących “od Sasa do lasa”. Konto biznesowe powinno służyć po to, żeby błyszczeć. Żeby pokazać światu to, co tworzysz i co oferujesz. Warto też być trochę “kuratorem” i dorzucić treści powiązane z Twoja tematyką, ale tworzone przez innych.

Na koncie biznesowym dostajesz do ręki specjalne narzędzia, które ułatwiają ci pokazywanie siebie i swojego biznesu.

Moim zdaniem najważniejszy jest dostęp do rozbudowanych statystyk – możesz nie tylko sprawdzać, które piny i tablice są najbardziej popularne. Bo Pinterest pokaże Ci m. in. statystyki demograficzne albo jakie inne tematy interesują Twoich odbiorców.

Innymi ciekawymi rozwiązaniami jest możliwość umieszczania “wzbogaconych pinów” (Rich Pins), które pobierają treści bezpośrednio z Twojej strony www, wstawianie pinów filmowych lub korzystania z reklam.

Lista narzędzi dostępnych dla kont biznesowych rozszerza się cały czas. Zależy też od kraju, w którym mieszkasz. (Anglojęzyczni mają lepiej – ale i u nas pojawiają się nowe możliwości). Wspieranie biznesu i wsparcie sprzedaży – to wyraźne trendy, które można zauważyć w rozwoju Pinteresta. A więc – czy twoja marka powinna być na Pintereście? O tym napiszę za tydzień.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge