Czy Twoja firma powinna być na Pintereście?

Czy-Twoja-firma-powinna-byc-na-Pinterescie

Pinterest nie jest medium docenianym przez przedsiębiorców w Polsce. Pojawiają się już pierwsze jaskółki – świetnie prowadzone profile biznesowe. Ale nie ma “mody”, żeby na nim być. Co więcej, spora część blogów i stron www nie zawiera nawet obrazków, które użytkownik może “przypiąć” do swoich tablic. (Ja kataloguję ciekawe znaleziska internetowe na Pintereście. Wczoraj udostępniłam niezmiernie ciekawy, i bardzo merytoryczny artykuł. Jest schowany pod poziomym obrazkiem z rozpikselowanym robotem. Sorry, kolego – z tego linka będę wchodzić chyba tylko ja, bo zrobiłam sobie notatkę co tam jest i dlaczego warto wracać. A innej grafiki, pal sześć pionową – nie było.)

Rynek globalny

Pinterest ma na świecie ponad 400 mln użytkowników. Połowa z nich mieszka w Stanach Zjednoczonych. 70% to kobiety. 75% mieści się w grupach od 18 do 44 lat.

I nawet jesli te statystyki niewiele Ci mówią, to warto zwrócić uwagę na interesującą cechę tego portalu. Większość mediów społecznościowych koncentruje uwagę użytkownika na przeszłości lub teraźniejszości. A Pinterest pomaga ci patrzeć w przyszłość. Użytkownicy szukają inspiracji i rozwiązań, planują zakupy, podróże, wydarzenia. I chętnie sięgają do portfela.

Jeśli używamy języka angielskiego – to w branżach rękodzieło (DIY), podróże, uroda, wystrój wnętrz czy ślub jest już dość gęsto. Ale ciągle łatwiej się wypozycjonować niż w Google. W innych branżach jest bardzo dużo możliwości. A swoje konta mają np. sprzedawcy przysmaków z owadów , kwiaciarnia specjalizująca się w wysyłaniu kwiatów na pogrzeby , albo prawnicy – specjaliści do spraw imigracyjnych .

Jeśli zapytasz amerykańskich marketerów o Pinteresta, dowiesz się, że jeśli masz ofertę dla klienta indywidualnego, to jest to miejsce dla Ciebie.

Rynek polski

Nie ma co ukrywać – media społecznościowe nieco dyskryminują użytkowników mniejszych grup językowych. Nas też. Różne ciekawe funkcje dostajemy później niż rynek angielsko- czy hiszpańskojęzyczny. Tak jest na FB, na Instagramie i na Pintereście też. Ale trendy, które pojawiają się w Ameryce, w końcu docierają i do nas.

Więc czy polska firma, działająca w modelu b2c i kierująca swoje produkty lub usługi do Polaków powinna mieć konto na Pintereście?

Jeśli działasz w branży, która zawiera się wśród najpopularniejszych zainteresowań użytkowników tego portalu, to odpowiem pytaniem na pytanie “a jeszcze Cię tam nie ma?”

Najpopularniejsze zainteresowania

to:

  • wystrój wnętrz,
  • rękodzieło,
  • sztuka,
  • rozrywka,
  • jedzenie i picie,
  • edukacja,
  • uroda,
  • moda damska,
  • wzornictwo,
  • sport,
  • podróże,
  • ogrodnictwo,
  • zdrowie,
  • ślub,
  • planowanie i organizacja wydarzeń (od małych typu urodziny do całkiem dużych),
  • elektronika,
  • rodzicielstwo,
  • zwierzęta,
  • architektura,
  • pojazdy,
  • zwierzęta,
  • finanse,
  • moda męska i dziecięca.

Statystyki Pinteresta pozwalają na szczegółowe przyglądanie się zainteresowaniom użytkowników. Można więc podsuwać potencjalnym klientom to, co chcą znaleźć.

Moje osobiste kryterium jest takie: jesli firma dobrze sobie radzi na Instagramie, to na Pintereście powinno być podobnie, tyle, że osiąga się to znacznie mniejszym nakładem sił i środków.

No dobrze, A jeśli firma nie miesci się w zakresie tych szerokich nisz?

To idźmy dalej – do klienta docelowego.

We wrześniu 2020 Mobirank.pl opublikował raport zawierający statystyki dotyczące polskich użytkowników Pinteresta i warto do niego zajrzeć.

Możemy się z niego dowiedzieć, że:

  • mamy 3,7 miliona kont,
  • 86% polskich użytkowników to kobiety,
  • prawie połowa ma od 18 do 34 lat,
  • i prawie wszyscy zaglądają do aplikacji przynajmniej raz dziennie.

Warto przejrzeć ten raport i dobrze go przemyśleć. Bo nawet jeśli klientka (skoro polski Pinterest jest kobietą) nie wie jeszcze, że może cię znaleźć na Pintereście – to można do niej dotrzeć dzięki relatywnie taniej reklamie. A korzystając z tego, że konkurencja JESZCZE nie inwestuje w swoją obecność na Pintereście, można stopniowo budować profil i zasięgi organiczne.

Na tym blogu będę zamieszczać sporo materiałów dotyczących Pinteresta, które pomogą Ci w samodzielnym budowaniu swojego konta w tym medium. A jeśli szukasz kogoś, kto zrobi tą pracę za Ciebie, czyli założy i poprowadzi Twoje konto na Pintereście – zobacz, co oferuję, napisz do mnie i porozmawiajmy o współpracy.

Posty powiązane

Leave a comment

CommentLuv badge
Privacy Preferences
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w Polityce prywatności